24 Şubat 2011 Perşembe

00:00

Uykuyu ne kadar sevsem de bu yatmaya hazırlık aşaması can sıkıcı. Hiç akşamın ilk saatlerinde sızıp kalmıyorum ben. Hiçbir sabah kanarak uyandığımı hatırlamıyorum ve hiçbir zaman 00:00 sularından önce yatmıyorum. Sırf bu inadım yüzünden kaçırdığım şeylerin hesabını yapmaya da üşeniyorum. Fakat bir şey kaçırdığımı sanmıyorum. Öyle sanıyor olsaydım bu durumu değiştirmek için üşenmezdim. 

Öteden beridir akşam yemeğinden sonra televizyon başında sızıp kalan adamlara imrenirdim. Ben hep uyuduğumda bir şeyleri kaçıracağımı düşünürdüm. Halbuki uyuyanlar hiçbir bok kaçırmadı, lakin sabahında ben çok otobüs kaçırdım. İlkokulun ilk yıllarında bile pazar akşamı spor stüdyosunda (sadece futbol yayını yapan eski T.R.T.  programı) o hafta ligde oynanan bütün maçların özetlerini izlerdim. İzmit Alsancak Stadının yan tarafından kadraja giren tribünleşmiş balkonları görmeden yapamazdım ve kaleye isabet edemeyen toplar spikerin ''yandan dışarıda'' sözleri ile tarif ettiği eylemlerle son bulmakta idi. 

Bu geç yatma alışkanlığının bizim jenerasyonda birçok kişide görmek mümkün. Kombi teknolojisine geçmeden önce sobalı odalarda geçen kış mevsimlerinden kalma bir durum sanki. Hadise, bir odada bütün ailenin uyuduğu günlerden gelmekte. Mutlaka birilerinin bir işi olur ve o oda ışığı gece 00:00 anlarında da yanacak şekilde diğer fertlere işkence eder.  Bu nedenle de uyku saati kavramı ortadan kalkardı. Şimdi de bu duruma alışmış bünyeyi kimse koğuş psikolojisine sokamaz. İşten eve gelindiğinde tembel tembel oturmak için kalan zaman 3-4 saat olmalı ki küfürle yatağa girmemeli. 00:00 zamanları stres de olur hafif.  O değişimden sonra uyku da gelmez. Bu durum bazı bünyelerde bir saat daha uykusuz kalmalara sebebiyet verir.

Burada uykusuzluk çekenlere bir tavsiyem olacağını sanıyorsan yanılıyorsun. Öyle bir amacım olsa 00:00 dan sonra oturup buraya kimsenin okumayacağı şeyleri yazan adam ben olmam. Bugüne kadar çözülmemiş bu sorun bundan sonra da çözülmez. Fazla detaya girmeye de gerek yok. Saat geldi iyi geceler. 00:55. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder