17 Temmuz 2012 Salı

Philadelphia (1993)


Kaçırdığım filmleri tozlu sunuculardan çekmeye devam ediyorum. Döneminin önemli filmlerinden biri burada gösterime girmiştir elbet ama hikayeye o zamanlar hazırlıklı mıydı toplum, bilinmez. Hem homoseksüellik hem de AIDS var işin içinde. Homoseksüel olunmaz homoseksüel doğulur derim ben şaka şaka konunun uzmanına bırakmakta fayda var.  Fakat AIDS meselesi kan donduran bir konu.


Filmlerin kastına ve hikayesine pek bakmadan izlemek hoşuma gidiyor ama Banderas'ı zor hatırladım diyebilirim. Hiç beklemezdim ondan böyle homoseksüel davranışlar. Tom Hanks olur gibi sanki. 




Dünyanın her yerinde hastalıklı ya da böyle sıra dışı özellikli insanlar dışlanıyorlar konusunun üstüne parmak atılmış. Özgürlükler ülkesinin haline bakın. Hasta diye ya da Homoseksüel diye yapılan muameleye hele bakın. Evet acı itiraf, ilk karşılaşma da her ikisi de tedirgin edebilir. Bunu avukat da (Denzel Washington) yaşadı. Gayet normal tepkiler doğrusu değil gerçeği gösterilmiş. 

Hanks ne kadar zayıflamış bu film için, böyle bir role atılmak ve gerçekmiş gibi anlatmak göstermek saygıyı gerektirir. Ayrıca gösterime girdiği zamanlarda izleseydim ne anlardım çok merak ediyorum. Can sıkıcı konusuna rağmen soluksuz bir seyir söz konusu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder