17 Aralık 2009 Perşembe

Ödül alan filmler

Sanat filmi diyorlar. 2005 yılında yapılmış, sinemalarda izlenmiş. Ben ilk defa izliyorum ve kimse izlemesin diye yazıyorum. Meleğin Düşüşü adlı filmseyrederken  bu bir Nuri Bilge Ceylan filmidir düşüncelerine sevk ediyor insanı. Fakat bu filmi ,bir zamanlar Şehnaz Tango dizisinin de  yönetmeni olan Semih Kaplanoğlu çekmiş . Kendisi çekmiş ama bizlere neden çektiriyor anlamadık. Şehnaz Tango referansını duyup bu filmi sinemada izlemediğime de şükür etmedim değil

Başından sonuna sıkıntıdan patlıyor ve bu filmin neresine ödül verdiklerini de düşünür oluyorum. Şu dakikalarda kız çıplak bir şekilde pencerenin önünde duruyor.Filmin son sahnesi,  kameraman da hayatında ender rastlayacağı bu sahneyi bize ve kendisine resimliyor. Bütün karakterler silik, hikaye silik, film tamamen karanlık ve bunaltıcı. Sanki film diye kullandıkları fotoğraf karelerinden ibaret. Fotoroman gibi bir şey.

Hatırladığım Nuri Bilge Ceylan'ın Uzak filmi de bu  film gibi ödül aldı. Dakikalarca karda yürüyen adamı izledik. Dakikalarca televizyon izledi aynı adam. Defalarca apartmana evine girip çıktı. Daha sonra  Üç Maymunda sadece Hatice Aslan'ın göğüsleri üzerine bir şeyler hatırlıyorum. Yavuz Bingöl odaya girdi çıktı defalarca telefon çaldı. Tren istasyonları bayırlı çukurlu dar sokakların aşırı derecede kullanıldığı sanat filmleri bunlar.

Bu filmler kim için çekiliyor onu da anlamış değilim, ama benim gibiler için olmadığı kesin. Böyle filmleri izleyip harcadığım zamanı düşündüğümde aklıma yoğun orta saha mücadelesi sonrası  0-0 biten ve hiç tat vermeyen maçlar geliyor. Adamlar uğraşmış, çekmiş, bir de ödül almış, vardır bir anlamı deyip geçemiyor insan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder