21 Aralık 2012 Cuma

Şark Dişçisi 2012


Ortaokulda bir hocamızın vesilesi ile ilk defa rahmetli Feridun Karakaya'nın bir oyununu izlemiştim. Acayip doğru bir seçimdi Fermanlı Deli Hazretleri ve baba tiyatrocunun muhteşem performansı vardı. Cilalı İbo oymuş aslında ben sonradan öğrendim. Öyle güzel bir oyunla başlayınca da tiyatro bizde başka iz bıraktı. 

Sonra alışkanlık oldu ta ki Antigone isimli oyunu izleyene kadar. O oyun bir süre ara vermeme sebep olan talihsiz bir eserdi. Tabi kendi adıma söylüyorum. 

Ondan sonra sinemadaki çekingenliğim tiyatroda da başladı. Oyuncu ve oyun seçmeye başladım. Gelişi güzel bilet almamaya karar verdim. Bu yüzden de bu oyunu kaçırmak istemedim. Sevinç Erbulak ismini görünce akan sular durur. Diğer oyunculara haksızlık olmasın kendisi benim nazarımda Adile Naşit tadındadır. Yerini almasın kendisini kanıtladı, ama bu oyunda bir ara Adile Naşit yürüyor sandım sahnede. 

Uzun ve güzel bir müzikal. Son zamanlarda izlediğim oyunlar çok iyi olmasa da kısa sürdüğü için tat veriyordu. Bu uzun ve güzel temsil keyifli oldu. İzlenmeli ve görülmeli. 

ŞARK DİŞÇİSİ
Yazan: HAGOP BARONYAN
Çeviren: BOĞOS ÇALGICIOĞLU
Yöneten: ENGİN ALKAN
Dramaturgi: SİNEM ÖZLEK
Koreografi: SELÇUK BORAK
Müzik: SELİM ATAKAN
Sahne Tasarımı: CEM YILMAZER
Işık Tasarımı: CEM YILMAZER
Kostüm Tasarımı: TOMRİS KUZU
Yönetmen Yardımcısı: ZAFER KIRŞAN, A.NİMET ALTAYLAR, BERNA ADIGÜZEL
Süre: 2 PERDE / 3 SAAT
OYUNCULAR
ÇAĞLAR ÇORUMLUÇIĞDEM GÜRELEMRAH ÖZERTEMHÜSEYIN TUNCELMURAT ÜZENOKAN PATIRERÖZGE O'NEİLL SARIMOLA,REYHAN KARASUSALİH BADEMCİSELÇUK BORAKSELİN TÜRKMEN,SENEM OLUZSERKAN BACAKSEVİL AKISEVİNÇ ERBULAKTUĞRUL ARSEVERÜMİT DAŞDÖĞENYILMAZ ARDA ALPKIRAYZEYNEP CEREN GEDİKALİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder