23 Ekim 2020 Cuma

pompalı kolonya doldurma şeysi

masanın üstünde seksen derece ferahlık. biri olsa da dökse elime. kendim dökünce aynı tadı vermiyor. kapağı açıp dökene kadar bir stres, bir panik, aklım çıkıyor uçup gidecek diye. elimdekinin bir damlası bile ziyan ve zayi olmadan kullanma telaşı ile kapağı tam kapatamadan yaşanan aksilikler. kapağın yere düşmesi. eğilip onu alırken belin açılması korkusu. o sırada kalkıp bir de donları mı toplayacağız şimdi. nerede ferahlık? gitti ferahlık. o nedenle biri dökecek kardeşim. kolonya ikram edilecek. kendi kendine kolonyanın bile tadı yok. 

şimdilerde görmediğimiz ve eminim hepimizin çok özlediği pompalı kolonya doldurma şişesi. kolonya satışı yapan esnafın evden getirdiğimiz kapağı yamuk yumuk olan şişeyi bu efsane icatla doldurduğunu hatırlayalım. pompadan gelen pıs pıs ses ile bir yandan pastili kestiğimiz eczaneleri hatırlayalım. hiç şık olmayan görüntüsüne rağmen hizmet ettiği kutsal görev nedeniyle saygı duyduğumuz bu nadide icadı saygı ve özlemle anıyoruz. 

resmini ararken gördüm ki hala bazı esnaflar bu hizmeti veriyor. letgo gibi sitelerde benzerleri ikinci elde satılıyor. belki de bir yerlerde kullanılıyordur. hatta salgın döneminde uygun fiyatlı olsun diye dönüş de olmuş olabilir bu eski icada. bu aklımdan çıkmayan cihazı hatırlayanlara selam olsun.  


3 yorum:

  1. Valla ben kendi kendime dökünce daha çok keyif alıyorum. Başkası dökerken, kimisi pintilik yapıp iki damla döküp çekiyor. Samimi olduğun biri değilse, "döksene amk biraz daha" diyemiyorsun. Fazla dökse "yeter amk" diyemiyorsun. Böyle çakma parfümlü falan "sözde" kolonya olsa "ben onu sevmiyorum" deyip ikramı geri çeviremiyorsun.

    O şişe ile ilgili yorumumu ise başka bir mecraya saklıyorum :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha çocukken bu aleti bir iş makinası gibi izlemediysen ben de adam değilim.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil