10 Ocak 2013 Perşembe

"Monet'nin Bahçesi" Sabancı Müzesi

Ekim ayının başlarında Sabancı Müzesinde açılan Monet'nin Bahçe isimli sergiyi ziyaretinin son gününde yakaladık. Pek alışık olduğum bir durum olmamasına rağmen sergi çok hoşuma gitti. Eskiden TRT'de Bob Ross paşanın yağlı boya çalışmalarında manzara resimlerinin yapılışını falan izlerken keyif alıyordum. İlgilisi olamadığım için de pişmanlık duymadım değil. Bu sergiyi son gününde de olsa görmüş olmak önemliydi.



Claude Monet,     (   14 Kasım 1840  –  5 Aralık 1926   ),   Fransız empresyonist    (izlenimci) ressam. 


İzlenimci Empresyonist akımın doğumunun işareti yukarıdaki tablo her ne kadar koleksiyonda yer almasa da sergi güzel izler bıraktı. Geçen ay başında uğradığım İstanbul Modern'den sonra bu sergi bende de farklı bir akım oluşturmaya başladı hayır olsun. 



Sergiyi gezerken de aklıma, kaçırdığım filmlerin yanına bir kategori de sergilere açılmalı fikri geliverdi.  Dali ve Picasso  geçti bu şehirden ama ben ıskalamıştım. Çok anlamadığım gibi buradan ahkam kesmek için de yazmıyorum ama insan böyle güzel eserlere yakından bakmalı. Elde pipo kafada kasket olmasa da gezilebiliyor bu sergiler. Güzel olan bir tarafı da bu gelen eserler sadece kocaman bir ağacın bir kaç dalıydı. Devamı gelecektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder